lørdag den 9. august 2014

Oprydning

 Så er jeg tilbage i Danmark. Det er ret underligt at være hjemme igen. Jeg vil skrive et længere indlæg senere om det at komme hjem igen, men nu kommer der lige lidt billeder fra, hvad jeg har lavet de sidste fire-fem dage.
 Smoothie og kage, som jeg forkælede mig selv med på min sidste dag i Kuala Lumpur.
 Jeg måtte have 23kg + 7kg + computertaske med hjem. Det var ikke helt nok. Min kuffert endte med at veje 26.6kg. Jeg var ret nervøs i første lufthavn. Ville de bede mig tage noget ud, skulle jeg betale overvægt eller ville de lade mig få det hele med. Den ansatte kiggede på vægten og derefter på sin kollega, som lavede en henkastet bevægelse med hånden, hvilket betød, at jeg fik alle 26.6kg gratis med. Min håndbagage, som var min "lille" backpacker rygsæk måtte veje 7 kg, men vejede 9.8kg sidst jeg vejede den, og puttede lidt mere i efterfølgende. Min computertaske var min Fjällräven, som var ret proppet, og nok vejede mindst fem kilo. 
Jeg var meget glad for at have fået så meget med hjem. Næste problem kom så da jeg kom hjem, og fik åbnet taskerne. Jeg vidste slet ikke, hvor jeg skulle gøre af alle mine ting. Det var jo ikke fordi skabene og skufferne derhjemme var tomme. Jeg havde også købt en del nyt i Malaysia, så før jeg kunne rydde op og pakke væk blev jeg nødt til at sortere ud i mine gamle ting. Havde også inden hjemrejse tænkt, at jeg skulle rydde op, når jeg kom hjem. Efter at have levet i Malaysia i 6mdr med så få ting har jeg lært, at man godt kan undvære noget. Det betyder bestemt ikke, at jeg smider alt ud, som jeg ikke har haft med, men det trængte til en gang oprydning og sortering.
Hvis man får ryddet op og smidt noget til genbrug kan man også nemmere nyde de ting man har.
Pga. jetlag er jeg vågnet halv syv hver morgen siden jeg er kommet hjem, og er så ellers bare gået i gang med oprydningen. Har brugt rigtig mange timer de sidste par dage, men nu er jeg helt færdig. Fik lidt travlt til sidst, da jeg fik et telefonopkald om, at jeg ville få gæster tre timer senere. Men jeg nåede at gøre det meget præsentabelt.
 Indholdet af et styks kuffert kan fylde ret meget, når det bliver spredt ud over en hel lejlighed.
Nu er de fleste souvenirers givet væk og jeg har fundet plads til resten.
 Souvenirs fra alle de steder jeg har været i de seneste seks måneder.
Kuala Lumpur, Bali, Pangkor, Langkawi, Tioman og Perth.
 Mit pæne opryddede soveværelse, og ginen har fået lov at låne min blå strandkjole.
 Sengetøj, håndklæder, sportstøj, kreative ting, kosmetik og meget mere.
 Heriblandt en del nyt :D det er så dejligt at have sit tøj på bøjler.
 Resten af mit tøj. Der er mere end rigeligt tilbage selvom jeg har sorteret meget ud. Øverst sidder mine to sneugler. Den ene har jeg købt i Canada og den anden var en afskedsgave fra min sidste værtsfamilie.
 Min stue :) og velkommen hjem blomster fra min mormor.
Souveniers / overfyldt køleskab. Har her samlet en masse billeder m.m. fra Malaysia og mine ferier. Har også hængt nogle penge fra Bali op. De havde en hel tosset valuta, så det er ikke fordi jeg har 6000kr hængene ;) Har endnu ikke besluttet hvad jeg skal gøre med de mange fine tegninger, som børnene har lavet til mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar