mandag den 6. april 2015

Den første uges tid i billeder :)


Starter lige med et gruppebillede fra et "børnehjem", som ham jeg har lejet værelset af (den mørke mand til højre for mig) og jeg tog hen til. Jeg vidste ikke helt, hvad jeg skulle forvente. Havde ikke nået at gøre ret mange forestillinger om, hvad det ville være for et sted.
Men det vidste sig, at være et meget bedre sted end frygtet.
Stedet var eget af en kvinde, som havde taget 15 børn til sig, 10 piger, og fem drenge.
Hun får ingen tilskud fra regeringen, men hun får penge for forskellige sponsorater.
Børnene har alle mindst en af deres forældre tilbage, og deres forælder besøger dem ofte i weekenderne. Grunden til at de er her, er at deres forældre ikke har råd til at tage sig af dem. Forældren arbejder meget, men tjener lidt, og har ikke råd til at sende deres børn i skole. Så for at de ikke skulle bo med barnet på gaden, har de valgt at aflevere deres barn her og så selv arbejde, så er der i det mindste en af dem, der har det godt (sådan sagde ejeren).
Ejeren havde lejet det hus, som de alle boede i, der var kun tre værelser, men det fungerede fint. Hun sagde, at hun kun tog 15 børn, fordi der var ingen grund til at tage flere børn end man kunne magte.
Det var en positiv oplevelse at møde børnene, og de virkede alle meget glade, både for at bo der, men også for hinanden.

Beklager rækkefølgen af billederne, de er taget med tre forskellige kameraer, og blev åbenbart blandet lidt da jeg uploadede dem :) I har faktisk kun fået et udpluk af de billeder jeg har taget.
På vej ud at mødes med to tyske drenge (som jeg ikke mødtes med alligevel, lang historie).
Men havde taget en af mine mange medbragte kjoler på :)
Det er så rart at have kjole på, når her er så varmt. Selv om aftenen kommer temperaturen ikke under 30 grader. 
I Danmark var jeg begyndt at løbetræne, ikke marathon eller det der ligner, men bare 3-4 km et par gange i ugen. For at vedligeholde dette havde jeg medbragt løbetøjet til Malaysia.
Billedet her er taget umiddelbart efter 3km på løbebåndet - har sjældent svedt SÅ meget.
Airconnen i fitness rummet var meget gammel og dårlig, så derfor var rumtemperaturen meget høj.
Men jeg overlevede.. Det bliver dog muligvis den eneste gang jeg benytter mig at fitnessrummet :/
 Har internet på mobilen, eller dvs Facebook og What'sApp, men hvis jeg skal bruge internet til andet end det skal jeg ned i lobbyen. Har ikke tilbragt så meget tid dernede, men vil jo gerne blogge lidt en gang i mellem :) I går da jeg sad dernede kom denne lille søde pige og hendes mor og satte sig ved siden af mig ;) Hun kiggede meget på mig, og rakte tunge et par gange :P
Torsdag havde en tidligere kollega fra børnehaven spurgt, om jeg ville besøge hendes datter (22 år). Dengang jeg arbejde i børnehave var datteren i praktik, og arbejdede derfor på den samme stue som mig. Vi snakkede en del sammen. Men datteren var der ikke længere, og vidste ikke, at jeg var kommet tilbage til Malaysia, så moderen ville gerne overraske datteren med et besøg af mig.
Vi aftalte at mødes foran børnehaven fredag eftermiddag, når hun havde fri fra arbejde. Jeg kunne ikke rigtig få svar på, hvor lang tid det ville tage at køre derhen. Nogle gange kan det også tage 2 timer at køre 40 kilometer. Vi kørte af sted, først skulle vi hente hendes mand, fordi hun ikke kunne finde vej til datterens hus (hun var åbenbart flyttet hjemmefra). Derefter skulle vi tanke og også hente to pizzaer. Efter knap halvanden time ankom vi til et lidt øde nybygget villakvarter. På vej derhen i bilen havde moren nået at fortælle, at datteren for længe siden havde klaget over ondt i ryggen, og da hun kom til lægen opdagede de, at hun var gravid, og næsten fire måneder henne. I kinesiske/malaysiske familier er det ikke særlig godt, at blive gravid uden for ægteskabet. Forældrene ville helst have, at hun skulle have en abort, men de tror, at barnet har en sjæl fra det er to måneder, så derfor kunne en abort ikke lade sig gøre. I stedet skulle forældrene til det ufødte barn i en fart giftes. Moren fortalte en hel masse og kinesisk/malaysisk graviditet, bryllup og meget mere.
Så i de syv måneder jeg ikke havde set datteren var hun blevet gift, flyttet hjemmefra og fået en baby.
Og når ja, så fortalte moren i bilen også, at datteren havde fødselsdag i dag. Havde ingen gave med, men det havde de andre åbenbart heller ikke.
Da vi ankom fik vi hilst på fødselsdagsbarnet og den en måned gamle baby, fik rundvisning i det meget store, men næsten tomme hus, vi så meget flotte bryllupsbilleder.
Så skulle vi spise pizza og fødselsdagskage (billedet). Det hele gik ret hurtigt.
Efter knap halvanden time skulle vi af sted igen.
Lidt sjov oplevelse..


 Myggespray, absolut uundværligt.. Havde lykkeligt glemt, hvor meget myggene hernede elsker mig. Skal virkelig huske at spraye det her på, inden jeg går ud, især om aftenen.
Så det er min nye parfume, haha.. Den lugter desværre ikke så godt.
Lige nu er det dog aftersun, og ikke denne, som er min bedste ven :/


Fredag aften skulle jeg mødes med Zafran, hans bror Zafri og en af Zafrans venner fra universitetet. Vi skulle mødes, der hvor vennen boede. Han var ikke hjemme da vi ankom, så vi ventede på en af de høje etager, hvor der også var et poolområde. Virkelig et luksus sted! Det må være en rig ven. Der var meget pæn (åben) udsigt over det meste af byen. Man bliver aldrig træt af så smuk en udsigt.
Efter vennens ankomst holdte vi en lille forfest før vi senere tog videre til Changkat, nærmere Havanas, hvor vi dansede natten lang til god musik ;)

 Food court , tror jeg det hedder. Øverste etage af KLCC shoppingcenter, hvor der er en masse små boder/restauranter ved siden af hinanden og hvor man kan få en hel masse forskelligt mad til næsten ingen penge. Og vandmelonjuice til 8kr. 

I går var Zafran og jeg ude at spise på en Japansk restaurant, hvor man sidder rundt om "køkkenet", og så steger de maden lige foran en, og så spiser man den lækre mad der ;) Vi fik suppe, kål/salat, bønnespirer og oksekødmix i sauce (uden chili til mig) og mangojuice, 45kr hver.
Og jeg spiste op - med pinde :D Zafran bad om gaffel og ske, haha...
 Senere den dag tog jeg på en lille shoppetur til Sungai Wang. Her har de altid rigtig gode tilbud ;)

Haha, synes indlægget begyndte at blive ret langt. Jeg uploader billeder i lobbyen og så sidder jeg og skriver oppe i lejligheden, men den gemmer kun, når jeg har net, så var lige nede og trykke gem, og nu tilbage i lejligheden for at skrive videre ;) Skulle ikke risikere at det hele pludselig forsvandt :)
 Springvand med farvet lys og musik ved KLCC, ret pænt ;)
 Endnu et selfie, som lonely traveller, haha.. Foran KLCC / petronas towers :)
Det var ret varmt, selvom det var aften :) 
 Nyindkøbt blåblomstret kjole ;) har hørt blomsterprint bliver moderne igen ;) Og så er jeg ret vild med især den lyse blå farve, som nogle af blomsterne har :D købt i en af mine ynglingsbutikker hernede, "cotton on" til 120kr.
 Elsker at vågne og se en skarp sol, der lyser ind gennem åbningen i gardinet, og en smuk blå himmel - hver eneste morgen :D i det halve år jeg har boet her, har det aldrig regnet om morgenen.
 Nyder de fleste formiddage ved poolen i fuld solskin :D
Indtil i dag er det lykkedes mig kun at få lidt farve ad gangen. Men nu er jeg så en rød reje, øv :/

Ikke meget i Kuala Lumpur er forandret siden jeg var her sidst, men lidt er der da sket. Bl.a. er der kommet dette meget pæne fortov, og "græs", hvor der før var meget svært at gå :)
 En virkelig god juice med de bedste af sydens frugter ;) 
 Lige to billeder mere fra børnehjemmet vi besøgte. Den lille dreng jeg sidder med var SÅ sød. Ham ville jeg godt have adopteret, hehe.. Vi havde købt og medbragt nogle spil til dem :)


 Flere billeder fra det luksuriøse lejlighedkompleks vi besøgte fredag aften.
 Og søde Zafran, det er så dejligt at se ham igen :D han har været savnet!

Jeg ved godt, at jeg allerede har fortalt, at der er varmt hernede, men prøv lige at se denne vejrudsigt :D real feel , føltes som 46 grader ! Vildt! Det var virkelig også varmt.
Og det er gemt fra i lørdags, hvor vi gik to kilometer i direkte sol for at komme hen til børnehjemmet.

 Kan ret godt lide det her billede ;)
Måske det skal i glas og ramme derhjemme, haha :P 

Det der varme fitness var som sagt ikke lige mig, men får da lidt motion alligevel.
I går blev det til 16179 skridt ;) Gik hen til et shoppingcenter ret langt væk :P

Min frokost i dag :) Pastasalat med tun og hvad jeg ellers lige havde fået købt :) 
 Poolen ved Dua Residency, hvor jeg boede i seks måneder sidste år.
 Jeg er stadig medlem af deres facebookside, og så at de havde noget vand aerobic her i morges (kl. 9), så jeg spurgte instruktøren (en mor til et barn fra børnehaven) om jeg måtte deltage. Det måtte jeg gerne.
Det var ret sjovt at prøve, vi var fem på holdet. Nogle af øvelserne var ret hårde, ellers er jeg bare i dårlig form og muskelløs (ja, læs, muskel - løs).
Efter en times vand aerobic blev jeg ved poolen. Havde den helt for mig selv :D
 Så lækker pool :D 40 meter lang, dejlig afkølende, og så er det saltvand :D 
Nød det virkelig :D blev der indtil halv tre, så var jeg ret så sulten, hehe ;) måske var det alligevel lidt for længe, for det var her i dag jeg blev ret solbrændt. Synes jeg havde smurt mig ret godt, men man kan tydeligt se, hvor jeg har glemt, øv. Og trods solcreme faktor 30 har jeg os fået farve de steder, hvor jeg har smurt ;)
Nok ikke i nat, jeg kommer til at sove allerbedst så, men hurra for aftersun i rigelige mængder.
Men det var skønt at få lov at komme tilbage til Dua.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar