torsdag den 16. april 2015

Thailand 1/2

Har valgt at dele mit Thailand blogindlæg i to dele, så det ikke bliver alt for langt :) 
Her kommer første del med billeder af stranden, hvor vi boede og maden. 

Vi fløj med Air Asia tidligt torsdag morgen, og ankom 7.30 lokal tid :) 
Vi havde lejet os ind på et billigt hostel, som lå fem minutters gang fra stranden.
Vi havde desværre kun fire dage, tre overnatninger, men jeg er efterhånden ekspert i miniferier, så jeg forstår at udnytte tiden bedst muligt ;) Vi kunne ikke komme ind på værelset før klokken to, men vi fik lov at opbevare vores tasker der, hvorefter vi straks gik mod stranden.
Kuala Lumpur er fantastisk, men den skønne by mangler virkelig en strand :P så er det godt det kun tager halvanden time at flyve til skønne Thailand :D Kuala Lumpur er omringet af skønne steder man har lyst til at tage på ferie til. Næste gang bliver det måske Vietnam, Filippinerne eller et andet sted i Indonesien :)
Tilbage til Thailand :
 Den smukke strand, palmerne, Thailandske både, blåt vand, blå himmel, jeg var solgt!
 Min bedste ven i Malaysia, Zafran :)
 Strand så langt øjet rækker, næsten i hvert fald. 
 Palmer <3 Kuala Lumpur er også ferie, men det her er rigtig ferie :D
 Zafran havde taget sin ukulele med, og spillede, og sang på stranden, så hyggeligt ;)

 En tur i en scooter taxi, eller hvad man nu kalder sådan en. Scooter med sofa sidevogn.
 Solnedgang :) ikke den smukkeste solnedgang jeg har set, men stadig ret pænt :) så idyllisk og fredeligt, gad godt have den her udsigt i baghaven derhjemme.
 Flotte lanterner. 
 Ret pæn udsigt, fra hvor vi spiste aftensmad :)
 Vi boede i en by kaldet Krabi, skønt sted, men også utrolig turistet. Mødte utallige danskere og så mange andre europære. Det er forskelligt fra person til person, om man foretrækker lokale steder eller de populære turistede steder. Jeg foretrækker nok en blanding; ikke for turistet, men heller ikke alt for lokalt.
 Min aftensmad, thailands pineapple fried rice ;) Lækkert ;) lidt stærkt, men godt! Og vandmelonjuice.
Vores dorm. Der var ti sovepladser derinde, men ingen af nætterne var de alle fyldt. Fordelen ved at bo på hostel er, at man møder en masse nye (forhåbentlig rare) mennesker. Og her var utrolig rent altid, skønt! Er ikke så meget for at bo på hostel faktisk, foretrækker lidt privatliv, men når det er rent, rare mennesker man deler værelse med og når det er billigt, så er jeg tilfreds :)
Da Zafran og jeg gerne ville sove i samme dorm havde vi selvfølgelig bestilt mixed dorm, men det medførte desværre også, at et kærestepar, der havde lejet overkøjen over os ikke kunne holde fingrene fra hinanden, så midt om natten vågnede alle vist ved en lidt for monotom knirken. Øv!

Mig på stranden ;) i elefanttøj :P nyindkøbte thailandske elefant shorts og min elskede elefant T-shirt.
Aber og abeunger i træerne. 


Abe eller abeunge? Legebarn på gyngen, wuhu :D

Mere mad. Der var ikke noget køkken på hostelet og derfor ikke mulighed for selv at lave mad. Derfor var vi ude at spise hver dag, men det er heldigvis billigt :D
Thailandske pandekager og vandmelon juice var fast morgenmad, min favorit banan og chokolade.

 Udsigten fra vores værelse! Så smukt
 Første billede efter ankomsten - vi var meget glade, eller i hvert fald mig, haha.. Det andet billede er værre :P
 Om aftenen skulle vi selvfølgelig ud og opleve Krabi byliv :)
 Flot drink, bestilte en "sex on the beach" som normalt ikke er grøn/blå, men pyt.
 Og Thailandske øl med elefanter blev også smagt :)
 Vi fandt hurtigt vores favoritbar, denne reggae bar, billige drinks, god livemusik og tossede tjenere ;)

 Vi spiste også utallige mænger ananas! Knap fire kroner for kvart ananas lige til at spise, mums!
 (Stine: se ugle-net og stråhat i baggrunden, og den nye kjole fra forever 21).
 Dette syn var meget normalt dernede (eller oppe, det er mere nord på end hvor jeg er nu).
 Man skulle næsten tro den slags biler var lavet til transport af personer, eller...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar