tirsdag den 21. januar 2014

9 dage tilbage

Flybilletter - tjek (enkelt billet 3750,00kr) Afrejsedato 30. januar kl. 6
Rejseforsikring - tjek (4367,00kr) Studenterforsikring.dk
Vaccinationer - tjek (1480,55kr) Havde allerede hepatitis A og B, som ellers er ret dyre også.
Bolig - tjek  Skal bo ved en sød dansk familie de første tre måneder, og derefter har jeg sikkert lært nogle andre at kende, som kunne tænke sig at have min boende de sidste tre måneder.
Farvelfest - tjek
Færdigpakket kuffert - ikke helt endnu ;) men listen er lavet

og så fik jeg endnu en udgift, som ikke helt var planlagt.
Jeg fik et brev fra institutionen, hvor der bl.a. stod, at de have en dress code, der gik ud på, at jeg ikke måtte have shorts på :O det var jeg ikke helt glad for! Havde ellers planlagt at rende rundt i noget lignende nedenstående billede. Det er pænt, praktisk og anstændigt (ifølge mig).  Det er altid mellem 25 og 36 grader dernede. Jeg overlever ikke den varme i lange bukser.
 Så jeg måtte på shoppingtur!
 Ballonbukser til venstre kan forhåbentlig godkendes ;) de er luftige og anstændige.
Par nr. 2 er helt perfekt, de er pæne og meget tynde, og kun 50kr!
Fandt også en sort lang kjole til 129kr i H&M, aldrig noget jeg ellers ville have købt, men synes den er ret pæn. Ærmerne er sådan noget tyndt lidt gennemsigtigt stof.

 Mine buksedragter kan heldigvis også bruges, har to mere ;)
og så har jeg købt to lange nederdele, luftige (og grimme) :P
 Sættet til venstre købte jeg i Soffi for et gavekort jeg havde liggende :D
Bukserne til højre er også fra Only og også meget behagelige 100kr. 

Så nu mangler jeg bare at komme alt mit tøj + alt det andet i min kuffert.
Satser meget på, at jeg kan nøjes med en kuffert, men er lidt usikker. De der kufferter har det med at blive fyldt meget hurtigere end man lige regner med. Er mest nervøs for vægten. Men en ekstra kuffert koster altså omkring 550kr, hvilket et lidt dyrt bare for at få nogle ekstra ting med. Man kan jo også købe en masse dernede billigt. 
Jeg skal selvfølgelig også have pakket en masse andet sommertøj til når jeg ikke skal arbejde. 
Har fri den første uge, da institutionen har lukket :D :D så kan jeg lige nå at få lidt farve på min blege vinterhud. Har købt masser af solcreme!!

3 kommentarer:

  1. Pift pift, du skal nok blive et hit blandt både børn og voksne, selv med dresscode ;) Jeg er specielt vild med de to sidste sæt, så hvis du kan undgå at få hedeslag, er alt godt ;)

    SvarSlet
  2. Ej hvor er det spænende du skal afsted :D
    Den dresscode kan jeg genkende. Ikke for nedringet og ingen synbare skuldre og knæ? Har jeg fat i noget der? ;)
    Kan dog fortælle at du højst sandsynlig kan købe de løse, letvægtsstof bukser derned til en slik i et væld af farver og mønstre.
    Det kunne vi ihvertfald i Thailand, så mon ikke man også kan det i Malaysia.
    Og bare rolig - man vænner sig hurtig til varmen, selvom man har lange bukser på. I Kuala Lumpur er det måske endda en fordel - så kommer du ikke hjem med beskidte ben hver dag ;)

    SvarSlet
  3. Stine: Hahah, taak :D det håber vi
    Julia: Jaaa.. hehe.. jeg har kun fået afvide, at jeg ikke må have shorts eller korte nederdele på. Hun skrev ikke noget med skuldre, så håber gerne jeg på have nogle toppe med brede stropper på.
    Men ja, kan nok også købe nogen, men nu har jeg i hvert fald noget til det første stykke tid, og så behøver jeg ikke vaske hver dag ;)
    tror du har ret i, at man vænner sig til varmen, eller det håber jeg i hvert fald ;)

    SvarSlet