fredag den 31. januar 2014

Ankomst til KL

Tænk engang i går var jeg i Danmark, der er fyldt med sne og kulde, og i dag efter en flyvetur fra Billund til Amsterdam, 4½ times venten, og dernæst en flyvetur på 10500km (12 timer) er jeg i Kuala Lumpur, hvor der er smuk solskin og lige under 30 grader.
Den første flyvetur gik fint, havde dog ret ondt i ørene til sidst og bagefter, men det gik væk i løbet af 1-2 timer.
Ventetiden i Amsterdam fik jeg til at gå med at gå rundt i den enorme lufthavn, drikke en 100% immunforsvarsstyrkende smootie, som forhåbentlig ville kurere min forkølelse. Fandt et lille hjørne af en sofa, hvor jeg kunne sove lidt. Tror jeg fik sovet en time mens jeg omklamrede mine personlige ejendele :P
Søvn har jeg ikke fået meget af de sidste to dage. Den morgen/nat jeg skulle af sted var jeg gået i seng omkring 21.30, og nåede så ikke rigtig at sove pga kraftige halssmerter, før mit vækkeur ringede kl. 00. Mine forældre ville gerne køre mig til Billund. Vi skulle køre i rigtig god tid pga sne.

Heldigvis kunne jeg sove lidt på den lange flyvetur. Jeg var så heldig, at der ikke sad nogen ved siden af mig, så jeg kunne fylde lidt mere, og dermed sidde i en lidt mere komfortable sovestilling. Men hver gang man lige var faldet ret godt i søvn, så var der mad, og det skulle man jo helst ikke gå glip af. Vi fik virkelig mange måltider, og også nogle ok gode ad slagsen. Og der var rent faktisk ikke koldt i flyveren!! Dejligt, plejer altid at fryse.
Jeg havde valgt at tage mine nike free af, hvilket efter 12 timers flyvetur viste sig at være en ret dårlig idé, da mine fødder var blevet så hævede, at jeg stort set ikke kunne få dem på igen.

Da flyveturen var slut kom jeg igen ud i en enorm lufthavn, men det gik hurtigt med at komme igennem immigrationen, hente min kuffert, købe taxibillet og så finde en taxi. Jeg betalte lidt over 100kr for at køre i taxi en time :P Taxituren startede dog knap så heldigt. Jeg var meget tæt på at sætte mig ind på førersædet; havde lige glemt, at de kører i den modsatte side af os :P Først kørte vi på motorvejen forbi en hel masse palmer <3
Dernæst blev jeg mødt af dette:

 og senere dette, som blandt andet er Petrona twin towers med den berømte bro i mellem. For nogle år siden var de verdens højeste skyskrabere, men er vist blevet overhalet et par gange siden. Jeg skal bo tæt på tårnene. 
Da jeg ankom til familiens meget fine lejlighed blev der serveret nybagte boller, mums. og efter rundvisningen var det tid til en dukkert i poolen. Virkelig lækker pool (har tidligere lagt et billede op af den). Overvejer en svømmetur hver morgen. Men selvom luften er næsten 30 grader er pool meget koldt at komme i :P 
I eftermiddags var jeg på en lille gåtur med ham jeg bor ved, over til tårnene. Der var noget underholdning og en hel masse mennesker :P det var virkelig varmt at gå derover. Men det var en fin gåtur gennem parken. 
Jeg gik alene hjem igen senere; så mor m.fl. der er slet ikke noget at være nervøs for. Der er mange vagter og folk er flinke. Her hvor jeg bor er sikkerheden også 100 % i top, man skal bruge chipkort overalt. 

Pigerne, der bor her er super søde. Den lille snakker godt dansk, men siger "I" i stedet for "jeg". Ret sødt. Og hvis jeg ikke får nok af børn her og i børnehaven, så er der masser af dem på legepladsen omme bag bygningen. De der små kineser/malayer babyer er bare så nuttede. 

På gåturen hjem, hvor jeg fik taget dette billede mødte jeg to meget fnisende kinesere, der gerne ville fotograferes sammen med min hvide blege vinter danske krop :P eller måske var det pga håret og mine blå øjne, det håber jeg!

Nu varer det vist ikke så længe før vi skal spise aftensmad og så er det vist godnat :P
Håber at mine propper i ørerne er forsvundet i morgen, når jeg vågner. Det er virkelig irriterende, og især i formiddags, hvor det var helt slemt. Prøver at give familien et godt førstehåndsindtryk, men jeg er nærmest døv og det hele runger i mit hovede.
Gode råd modtages gerne! Det er nu et døgn siden jeg landede i KL. Jeg har prøvet:
Tygge tyggegummi, spise slik og mad, drikke en masse, pudse næse, holde for næsten og puste, gabe, bøvse..
og lidt alternative ting; ryste hovedet, ligge på siden (uden at falde i søvn), ligge på sengen med hovedet ned over kanten, dykke i poolen, ryste ørerne..
Jeg giver op!

4 kommentarer:

  1. Kunne også godt bruge sommer og sol istedet for sne, is og sjap! :P

    Men det lyder rigtig spændende, jeg glæder mig til at læse mere :D

    SvarSlet
  2. Jeg tror ikke, vi kan være venner længere. Min jaloux side er åbenbart ret veludviklet - helt ærligt, hvorfor er det også dig, der er på eventyr?! Og så i varme. Åh, varme... O.o
    ...ej, jeg er glad for at høre, at du har det godt <3 Jeg sætter nedtællingen igang, og satser på, at du bor samme sted til juni ;)

    SvarSlet
  3. heheh, endelig er det min tur :-D :-D

    har lige smurt hele kroppen ind i faktor 50 og om lidt skal vi muligvis et sted hen og bade babyelefanter ;-)

    SvarSlet
  4. Dejligt at læse og se du er kommet godt derud og har fundet en super sød familie at bo ved ( Tak ) knuzz Far ;-)))

    SvarSlet