onsdag den 14. maj 2014

Tioman, 1.dag på øen

Fredag aften mødtes vi ved KLCC for at spise aftensmad og købe drikkevarer og snacks sammen inden vi tog metroen hen til stationen, hvor bussen afgik fra. De andre var så smarte at have lånt en backpackerrygsæk - det var jeg ikke fortrød meget. Nok om det. Vi glædede os helt vildt meget til at ankomme på øen.
 Busturen varede ikke fire timer (som jeg troede), og heller ikke fem timer (som flyeren ved påstigning sagde), men nærmere seks timer. Det var meget kringlede veje, der også gik op og ned, og chaufføren satte bestemt ikke farten ned pga det. Det var også mørkt, hvilket bestemt ikke gjorde det bedre. Men når man er træt nok, så kan man næsten sove under alle omstændigheder. Bussen kostede 40RM. Vi ankom til Mersing (fastland hvor færgen afgår fra) omkring kl. halv fire om natten. Vi skulle vente på færgen indtil 6.30. Det var et lidt skræmmende sted vi blev sat af, alt var lukket og nattens kryb var kommet frem. Vi skulle gå 10min for at komme hen til færgen. I mellemtiden fandt vi en 7/11, der havde åben, men ikke ville låne os deres toilet. Vi lånte et toilet på et hotel (gætter på det var et meget billigt hotel, rent var der i hvert fald ikke). Vi fik lov at sidde i hotellets lobby indtil færgen afgik. Klokken blev seks og vi travede mod færgen. Ingen af os vidste helt hvor lang tid turen ville tage. Jeg mente at Zaff havde sagt den tog 1 time, men på et kort kunne vi se, at ruten var 57km lang, og så hurtig sejler en færge heller ikke. Det var heldigvis en meget rolig tur på vandet og vi ankom cirka to timer senere.
 Så snart vi steg af færgen mødte vi det flotteste klare blå vand, det kunne kun blive en god tur herfra!
 Vi skulle bo oppe nord på, dog ikke lige i hytterne på billedet, men et andet sted i nærheden.
 Vi blev budt velkommen på ressortet og præsenteret for morgendagens program. Så meget spændende ud. Jeg har aldrig prøvet at snorkle før, så var ret spændt, og lidt nervøs. Denne tur var inklusiv i prisen. Vi havde alt i alt betalt 500RM (knap 900 danske kroner) for hele turen. Fire dage, tre nætter, 8 måltider, bus -og færgebilletter og ovenstående snorkletur. Det må man sige er ret billigt!
 Koraller på stranden, meget flot :) havde lyst til at tage en hel masse med hjem, men lod dem ligge.
 Resortet, hvor vi skulle bo. Det var ikke just luksus, men til den pris kunne man vist ikke forvente mere. 
Vi skulle jo egentlig bare sove der (og spise i tilhørende restauranten).
 Flot koral :D
 Morgenmad efter ankomsten lørdag morgen! Omelette på pæn tallerken og appelsinjuice, under 10kr.
 Badeværelset. Meget lavt toilet og meget høj toiletrulleholder, og bruser med udelukkende koldt vand, men pyt, vi var på en paradisø :D
 Værelset, dobbeltseng og ekstra madras på gulvet (til Zaff). Vi havde heldigvis både en fan og aircon, og sengene var fine og rene. Ingen kryb indenfor. Og haner, der vækker en om morgenen, det oplever man ikke i KL.
 Udsigten fra vores værelse var derimod helt fantastisk, sol fra tidligt om morgenen og solnedgang lige udenfor om aftenen.
 Solnedgang omkring kl. 18.30 :) så smukt
 Nyder solnedgangen med en øl til 7kr.
 <3 Jeg elsker stranden.
 Så smukt! Nyt coverbillede til facebook? ;)
 Solnedgangen gennem solbrille :)
 En glad mig ;)
 Zaff og jeg
 Keimpe og jeg
 :) Dejligt at have så gode venner i KL :D
 Pæn palme og det sidste af solnedgangen.
 Aftenmenuerne bestod af ris, en slags æg (her omelette), nogle kogte grøntsager, en suppe og lækker kylling (forskellig slags hver aften). Frokost var noget af det samme den ene dag og den anden dag var det en færdigpakket turmadpakke med stegte ris, kyllingevinge og to kyllingepølser. Og dertil the at drikke. Morgenmaden anden dag var nudler (ikke min favourit om morgenen), og de andre dage toast, æg og pølser. Så alt i alt god mad :) Jeg tror forresten ikke, at jeg kan blive træt af ris ;) har altid været vild med ris, hvilket er heldigt nok, når man bor i Malaysia ;)
 Har taget rigtig mange billeder af det utroligt smukke og klare vand. Her går vandet os til over navlen og man kan stadig tydeligt se ens fødder. Perfekt strand for mig, der bedst kan lide at se, hvad der gemmer sig i vandet.
Men vi mødte ingen farlige ting eller krabber eller vandmænd.
 Keimpe, der ødelægger / forbedrer et billede at mig i vandet :D
 I <3 the beach!
Lørdag lejede vi en kano hver og drog af sted ud på det smukke hav. 
Det var rigtig sjovt, men også hårdt i armene/skuldrene ;) 
Til at starte med var jeg egentlig ikke så meget for at sejle i kano, men de fik mig overtalt, og fortrød bestemt ikke. Det var så smukt, og den var meget mere stabil end jeg troede. Og på den anden side ville det heller ikke være så slemt at falde i det smukke vand. I modsætning til diverse forlystelsesparker i Danmark, hvor man bestemt ikke har lyst til at falde i vandet.
 Zaff
 Koraller :)
 Mig i kanoen ;) 
Mig i kanoen, meget kort video, der egentlig bare skulle have været et billede :)
 Flere smukke koraller.
Vi smed kanoerne på en lille strand og hoppede i vandet :)
 Seacucumber / havagurk. Meget underligt dyr, som man ifølge Zaff ikke havde lyst til at træde på.
 Noget, som vi troede var et dyr, en krebs/blæksprutte eller lignende, men det var vist bare en gren.
 Me ;) Sikkerheden i første række, hehe.. Vi havde den på i kanoen, og senere også på snorkleturen, hvor det var meget praktisk, at man bare kunne ligge i overfladen at kigge på alle de pæne ting under vandet.
 "Let me take a selfie".
 Nyder livet :D
 :)
 Keimpe, der løfter mine ben op, så jeg får hovedet under vand, meget sjovt (for ham) ;)
 Payback time!
 Vi sejler videre, om og se hvad der gemmer sig på den anden side. Jeg sakkede lidt bagud engang i mellem fordi jeg skulle tage billeder, eller var det mon armene der svigtede??
 Så smukt! Brune ben og lækkert vand :D
 Absolut paradis <3
 :D vandpause
 So blue :D
 Kunne slet ikke få nok billeder af det smukke vand!
 Smukt og rent sand under vand :D
 Altid sjovt at være sammen med dem :D
Love you guys ;) 

Flere billeder og mere fortælling følger, muligvis i morgen :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar