torsdag den 15. maj 2014

Tioman, 2. dag

Anden dag skulle vi på tur rundt til tre andre steder på øen :) Vi var afsted med 16 andre fra resortet. Vi tog af sted kl. 10 med højt humør og snorkleudstyret parat, og med masser af solcreme. Har bestemt ikke fortrudt at jeg købte mit undervandskamera, synes selv jeg har taget nogle ret gode billeder under vand! 

 Fuld fart fremad!
 Det gik ret stærkt, og det blå vand sprøjtede op langs båden. Dejligt at blive blæst lidt igennem.
Et af stederne vi besøgte var denne meget smukke strand :D så kan det næsten ikke blive bedre!
 Gid man havde sådan en strand i baghaven hva'?
 Fisk :D de var så pæne og fascinerende at kigge på, hvilket også resulterede i tusindvis af billeder :D
 Vi fodrede fiskene med toastbrød i en flaske, så kunne man trykke lidt opløst brød ud af gangen.
 Nogen gange, kom fiskene meget tæt på! De rørte dog aldrig en, og vi fik af vide, at vi heller ikke skulle prøve at røre dem.
 Mig, der snorkler ;) der gik lige lidt tid før jeg fik det til at fungere optimalt. Jeg trækker normalt vejret gennem næsen, men det skal man altså ikke, når man bruger snorkel ;) Men det var skønt at kunne kigge på fiskene lige så længe man ville uden at skulle bekymre sig om at man skulle op og trække vejret.
 :D :D
 Selfie :) så smukt, haha
 Et meget underligt dyr, som man bestemt ikke har lyst til at træde på!
 Fisk :)
 Pæn gul fisk med prikker!
 En mand, der dykkede ned og tog dyret op, ved ikke hvordan han lige fik den taget op?!
 Pæææn paradis strand!
 <3
 Malaysia
 Mig bagerst i båden :)
 Keimpe :D :D
 Så pæn strand! Har jeg vist sagt et par gange nu, men det var virkelig en paradis postkort strand.
 Mig, der svømmer i meget lavt vand, hvilket var ret hårdt, men jeg gad ikke gå på stenene. Da jeg kort tid efter rejste mig op gik vandet mig til under knæene, haha...
 Man kan næsten ikke se, at min hånd er under vandet!
 Palmer, strand, hvidt sand, blåt glasklart vand!
 Sådan ville jeg ønske strandene i Danmark, og resten af verden, også var!
 Lille fisk, der skal til at spise brød!
 Fiskestime! Det lignede de fisk, der i Nemo filmen viser vej og laver diverse tegninger.
 :D
 Små pæne fisk :)
Fisk, der svømmede meget tæt på os. Zafran var bange for, at de ville svømme op i hans badeshorts ;)

 Koraller og fisk :D Korallerne var ikke helt vildt farverige, men stadig meget pæne!


 FIsk :) 
På vores tur stoppede båden på et tidspunkt ret langt fra land, og så kunne man ellers bare hoppe i og kigge efter, hvad der gemte sig under overfladen. Det var lidt grænseoverskridende bare at hoppe i vandet fra en båd midt ude i havet, men da jeg først var i vandet havde jeg slet ikke lyst til at gå op igen!
 Nogen havde svømmefødder på, vi prøvede det os dagen efter, men synes ikke det var nødvendigt, at bevæge sig så meget rundt, og det er jo os nemt at svømme uden ;)

 Ret godt billede, hvis jeg selv skal sige det ;) beklager forkert vinkel

Mig og fisk :P man havde lidt lyst til at røre dem, men så alligevel ikke.
 :D :D fotogen fisk :D
 :)
 Det blev et fint billede; men lige et lille tip - lad vær at kigge på dine fødder, når du dykker med snorkel. Hvis man bøjer hovedet for langt forover i vandet kommer der vand i snorklen. Det skete et par gange, ups..
 :)
 En lille smule fotogen under vand?!
 Lyserød koral og fisk :)
 Smukt!

 Zaff
Keimpe :) 

Det var en super udflugt, hvor vi fik set en masse fisk og endnu flere smukke koraller. 
Turen varede til indtil omkring kl 15.30, og resten af dagen stod den på afslapning, gåture langs stranden, afslapning i hængekøjer, små badeture og om aftenen drak vi billig sprut og spillede kort til vi faldt om af træthed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar