fredag den 4. juli 2014

Celebration day i Tree Top House

I fredags var det celebration day på skolen, som er en årlig tradition. 
Jeg er meget glad for, at jeg fik lov at være med til denne dag. 
Foreberedelserne startede laaaang tid i forvejen.
Temaet siden sidste års celebration day var dinosaure og solsystemet. 
På selve dagen er det meningen, at hver klasse skal optræde med en dans. 
Min klasse skulle forberede to sange pga. den store børnegruppe. 
Den første gruppe var sangen "I'm so hot" (om solen)
og den anden var "Walk the dinosaur", som var den gruppe jeg var tilknyttet. 
Nåede at blive rimelig træt af den sang, da vi startede med at øve dagligt ca. halvanden måned før. 
Børnene endte med at blive ret gode, og jeg synes det var meget modigt af dem at stille sig op på en kæmpe scene foran hele skolen og alle børnenes forældre m.m.

 Tirsdag var hele skolen henne i musikhallen til generalprøve.
 Showet starter med gymnastikshow udført af de ældste børn. Derefter alle klasserne med hver deres sang.
 Torsdag eftermiddag var alle lærerne derhenne igen for at pynte op til fredagen.
Der blev gjort helt ekstremt meget ud af det, og alt skulle være perfekt.
 En af de ting jeg skulle hjælpe med var at lave disse streger her og i baglokalet, så børnene kunne se, hvor de skulle sidde i forhold til hvilken klasse de gik i. Tape stregerne i baglokalet skulle være helt perfekt. Den ene lange streg var ikke 100 % lige, så vi måtte fjerne den og starte forfra. Det tog også en lærer hundrede år at sige hvor vi skulle sætte tapen henne, og vi skulle alligevel rette tre gange efterfølgende. Var det ikke bare vejledende eller hva', og ingen ville lægge mærke til, hvis der var en skæv tapestreg i baglokalet.
 Bannerne var der også lavet, og brugt utallige A3 lamineringsfoldere.
 Indgangstrappen blev pyntet.
 Lille dinosaur udstilling. Ret imponerende, men ikke noget børnene havde været med til at lave. 
Jeg havde lavet/malet æggene i midten, som jeg fortalte om i et tidligere blogindlæg.
 Endelig kom dagen, hvor det hele gik løs.
Jeg var ret spændt og havde lidt sommerfugle i maven selvom det ikke engang var mig der skulle optræde, tænker på hvordan børnene må have haft det ;) Fine var de i hvert fald i deres dinosaur kostume, og "I'm so hot" børnene i gangstar tøj med solbriller og bandana.
 Ved siden af os sad de ældste børn, som var meget fine i tøjet.
Pigerne i tylskørt og drengene i skjorte med butterfly, seler og hat.
Andrea og Mathilde, som er de piger jeg boede med de første tre måneder.
Celebration day var deres sidste skoledag før de om lørdagen rejste til Danmark. 
Kommer til at savne dem, selvom jeg flyttede ud for to måneder siden var jeg ofte barnepige for dem, og så dem på skolen og ved poolen m.m.
Heldigvis bor jeg nu ved en super sød engelsk familie, som jeg dog også kommer til at savne, når jeg rejser til Danmark i begyndelsen af August.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar