tirsdag den 29. juli 2014

Sydens frugter


-->
 Jeg besluttede mig for at være lidt kreativ med nogle frugter. 
Først lavede jeg en smoothie med banan, æble, jordbær og appelsinjuice - lækkert. 
Senere samme dag fandt jeg på at lave en juice med inspiration fra en juice som min værtsfamilie ofte køber. 
Jeg vaskede og skar gulerødder (3stk) og æbler (2stk), tog saften fra en appelsin og noget appelsinjuice samt en enkelt stor passionsfrugt. Det hele kom i blenderen og blev til en lækker frisk juice. 
(Der er dog lidt meget små gulerødsstykker i, som nok ikke kan undgås, når man ikke har en juicer. Jeg prøvede at si det, men synes der gik alt for meget til spilde, så det er nok mere en smoothie end juice).

 Nyder de sidste dage med masser af passionsfrugter, som er min ynglingsfrugt hernede; de smager fantastisk, og så er de billige. Jeg må jo hellere få fyldt depoterne op inden jeg rejser til Danmark.
Det er vel søndag! Alene hjemme og ekstra selvforkælelse.
Det smagte fantastisk, og så er det endda sundt. Hjemmelavet knækbrød, vindruer, melon, lokal mini banan, mangosteem, passionsfrugt, hjemmelavet multi/gulerodsjuice og næsten sunde pandekager (ingen sukker, og meget lidt smør til stegning, og med havregryn) med blåbærmarmelade.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar