fredag den 14. marts 2014

Jeg elsker weekend

Det går noget bedre på arbejde! Jeg får ikke så meget skæld ud mere, og jeg har lært at deltage i de ting de laver, og også fundet tid til at snakke og lege lidt med børnene. Fx i morges var der en pige der stille satte sin fod oven på min, kiggede på mig og grinende lidt. Jeg satte min fod stille oven på hendes, og da hun ville gøre det igen ved mig flyttede jeg hurtigt foden. Sjov lille leg, som jeg egentlig har lært til badminton, hvor man øver hurtig reaktion og benarbejde. Og andre gange kan man lave en lille hånd-klappe-sang. Sådan nogle små situationer gør, at jeg kan komme igennem de trælse dage. Og så har jeg vist stor interesse for de kreative ting, der skal laves, så jeg bliver ofte ansvarlig for det, og så er der mulighed for at snakke lidt med børnene (jo mindre de sender 5-7 børn hen til mig af gangen, så er der ikke tid til meget andet end instruksér). Men jeg må ikke lave papirsflyvere til børnene, ups :P og derudover har jeg os ret ondt i ryggen, nok fordi jeg sidder en del på gulvet eller på små bænke (nej, jeg cirkulerer ikke ret meget rundt og irettesætter mere - det gider jeg ikke, og mange ting kan man os sige, når man sidder i nærheden af dem). Og så bruger jeg knap en halv time på at tørre støv af på halvdelen af reolerne + tingene i klassen hver morgen. Meget akavet/skæv stilling (kan ikke sidde i korsstilling eller på hug, så sover mine ben), og højre arm, der tørrer støv af... Av av... I går skulle det gøres ekstra grundigt med desinficerende sæbe på hele skolen, fordi ét barn på skolen havde haft en svampeinfektion (el.lign) i munden. Selv hver eneste farveblyant, plasticdiamant, perle, nummer skulle tørres af med kluden og efterfølgende have et ekstra pust desinficerende spray. Overvejede om det var lidt giftigt med alt den desinficerende ting i klassen. Men resultatet blev vist den reneste skole (i verden?!) og ingen smittede børn eller voksne ;)

Nok om skolen, nu til hvad dette indlæg egentlig skulle handle om. Min seneste weekend, som var helt fantastisk, lige, hvad jeg trængte til ;) 


 Nok mit ynglingssted i KL - heli bar - helikoptorplatformen, der efter kl. 18 er en bar :D 
Zafran og jeg tog derop for at se solnedgang, meget pænt, trods lidt haze :P
 :)





 Vupti, væk var den :P
Solen begynder at gå ned omkring halv syv tror jeg nok. Halv otte begynder det i hvert fald at blive mørkt, og kl. 20 er det mørkt. Sådan er det hver dag hele året, ret underligt. Ikke noget med lysere aftener om sommeren.. 
Solen står op, så det er lyst omkring halv otte, lidt inden jeg skal gå i skole :)
 Så pæn udsigt :)
 Klokken nærmer sig otte :P Vi nyder den friske og lidt køligere luft deroppe. 

I fredags var der endelig en i min klasse, der havde fødselsdag, og havde medbragt denne meget lækre kage :D 
Det indeni var viildt lækkert, har jeg sagt jeg elsker kage?? :D
Der er virkelig ofte børn i TTH, der har fødselsdag :D er stadig imponeret over, hvor meget de gør ud af det, og hvor mange penge de bruger på det. Men jeg glæder mig bare over kageresterne, hvis jeg er hurtig nok ;)


 Ikke nok med den flotte runde kage, så var der også en goodiebag med mere kage til os alle :D 
Roulade med creme og vildt lækker svampet chokoladekage med et skive lys knasende stykke chokolade i mellem.
Siger mange gange tak ;) 

 Jeg lever dog ikke kun af kage - spiser også frugt, haha :D fandt nogle jordbær til en ok pris (15kr for ovenstående). Der er kun meget få steder i Malaysia, der vokser jordbær, så de er ret dyre. 

 Zafran, der lige gav en mini koncert på det klaver, der stod mit i shoppingcentret ;)
 
Skøjtebanen midt i shoppingcentret. Blev ret overrasket da Zafran og Charlotte (min hollandske veninde hernede) spurgte, om jeg ville med ud at skøjte. Troede ikke man kunne skøjte i Malaysia, som oftest er omkring 35 grader. 
Men det kunne man godt. Havde taget buksedragt og cardigan på, men det var ret varmt, utroligt at isen kunne holde sig frossen :P Hvis nogen gerne vil derhen, så ligger den i sunway pyramid shoppingcenter. 
Det kostede 30rm for leje af skøjter + køb af handsker, som var et krav, hehe..

Efter halvanden - 2 timers tid var vi trætte og havde ømme fødder. Vi købte lidt let at spise og prøvede så at finde ud af, hvad det næste vi skulle lave var. Jeg ville gerne i sunway lagoon, som er et stort badeland + forlystelsespark, som bl.a. også har en biograf, hvor man skal have badetøj på, da man bliver våd derinde, hehe.. Men de andre synes, at det var lidt dyrt, og det var det måske også for en halv dag, fordi parken allerede lukker kl. 18. Så i stedet foreslog Zharif, at vi kunne tage hen til nogle vandfald, mere om det lige om lidt.
 Hovedindgangen :)
 Pyramiden ;) som også er ret flot indefra shoppingcenteret, og mine venner, der posérer ;)
 Løven ;) Nu behøver jeg ikke tage til Egypten, eller?!
 Funny ;)

 Kinesiske kirkegaard, som vi kørte forbi.. Ret stor (her ses kun et lille udsnit), og ret uoverskuelig.
 Ja, og så har vi stadig en del haze (eller smog, som min mor kalder det). Nogle dage er der flot blå himmel og andre dage er det som på billedet, eller værre.... Ved ikke helt om det er det, eller for meget aircon, der irriterer min hals og næse... Men går dog ikke med mundbind. Ved ikke helt, hvor meget det hjælper. Men så længe kineserne ikke bruger det her, så gør jeg heller ikke.

Ikke nok med det, så havde vi et "mindre" strømsvigt i lejligheden.  
Så mit luksusliv er pt på pause..
Mandag eftermiddag var alt strømmen gået.. Vi har haft elektrikere m.fl. rendende siden, og det er stadig ikke fikset. Vi har dog fået lys og lidt strøm gennem et midlertidigt kabel gennem vinduet..
De fandt vist ikke helt ud af, hvordan det var sket, men de fandt ud af, at der havde gået 450 volt gennem vores stikkontaker i stedet for de normale 320 volt. 
Jeg kom hjem fra skole, og sad på mit værelse, og opdagede, at internettet ikke virkede... Jeg gik ud i køkkenet, og S havde også opdaget, at strømmen var væk. Vi hørte et mindre brag fra mit værelse, vi skyndte os derind, og så min ekstra computerskærm med en masse røg omkring. Den havde stået på stand-by. P kom hjem fra arbejde og ringede rundt. Elektrikerne m.fl. har været her mange gange, men ved ikke helt, hvad de laver ud over at skændes med ejerne og kigge... 
Vi kunne ikke rigtig sove i lejligheden uden aircon, og ejeren ville ikke betale et hotel, så vi skulle sove i hans ekstra lejlighed, som stort set var umøbleret og meget støvet. Man skulle næsten hive efter vejret derhenne (nok en blanding af min forkølelse, støv og hase). Dagen efter besluttede vi at sove hjemme uden aircon (30-35 grader). 
Det blev lidt en kort version, men pt er situationen, at vi er i lejligheden uden aircon og uden køleskab. Det er meget varmt om natten, og så er der kun koldt bad, hvilket egentlig er rart nok efter en varm nat. Mange ting er brændt sammen, bl.a. også min computeroplader. Har fået købt en ny, men den oplader helt ekstremt langsomt, og min computer bliver endnu mere kogende nedenunder end den plejer.
Glæder mig til aircon og køleskab virker igen. Har nu tre aftener spist på den nærmeste restaurant. I Danmark ville man godt kunne have noget mad uden for køleskabet i et par dage, men ikke her i 35 graders varme. 
Havde os lige bagt gulerodsboller til fryseren - delte dem i stedet ud til kollegaerne, der var meget imponeret.





Efter skøjteturen besluttede vi os for, at tage ud til nogle vandfald, der ifølge Zharif lå i nærheden. Det gjorde de ikke :P vi kørte i ca. en time, hvoraf vi også var faret vild to gange. Vi parkerede bilen og begyndte så at gå gennem skoven på meget små stejle stier. Det gik meget stejlt op og ned, og det var SÅ varmt. Jeg var ikke lige forberedt, så havde hverken travesko eller nok vand med, men i godt selvskab så gik det ;) Vi stødte også på et par dyr undervejs (aaarg!) kæmpe myrer, ikke bare store, men kæmpe! En stor edderkop, der sad en cm var spidsen af den gren, som jeg slog hovedet ind i... og så hørte vi en meget høj lyd, der mindede om 1000 græshopper lige foran en. Vi fandt ud af, hvor lyden kom fra. I forhold til lydens højde var dyret lille, men i forhold til et insekt var det meget stort. Jeg var klar til at vende om, da jeg så den. Ad! og viste jo ikke om den var farlig.
Efter 50 minutters gang og meget ømme ben nåede vi til det skønneste vandfald. Vi nåede ikke at klæde om, vi skulle bare ud i det rene vand og afkøles. Det var så skønt. Der var fire niveauer man kunne bade på, og nogle steder kunne man stå som under en bruser. Der var et sted (nederste billede), hvor der var ret dybt, og man kunne svømme, men ikke se bunden, så det turde jeg ikke. Læg mærke til stenen bag dem, der ligner en krokodille, hehe.
Ingen af os havde lyst til at tage derfra igen, men en mand (den eneste anden der var der) bad os pænt om at gå tilbage en halv / en times tid senere. Han sagde, at der kunne ske uhyggelige ting i skoven, når det begyndte at blive mørkt. Nej tak :P Turen tilbage var ikke helt så slem, nu viste vi jo hvor langt der var, i modsætning til på vej derud (Zharif havde ikke været der før). Og vores tøj var vådt - dejligt afkølende.

Da vi kom tilbage til bilen var vi meget trætte og sultne. Vi tog ud at spise. Keimpe bestilte noget, der viste sig at være meget stærkt. Zharif (billedet) skulle lige være sej og vise, at han kunne spise alle de stærke chilier - ret sjovt :P derefter tog vi alle hen til poolen, hvor jeg bor. Var i vandet to timer uden pause, det var så skønt :D
Det var en virkelig god dag, men nøj jeg var træt :P

Og til sidst; nu er der under en måned til, at min mor, far og mine søskende kommer og besøger mig i KL :D
(og 2½ måned til Stine kommer :D)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar