mandag den 31. marts 2014

Weekend med K og Z i KL

Lørdag brugte jeg formiddagen ved poolen og senere skulle jeg mødes med Keimpe, min ven fra Holland. Han havde spurgt hvilke togstationer, der lå tæt ved mig. Jeg sagde KLCC eller Ampang. Jeg skulle nok have undersøgt det lidt nærmere, og sagt Ampang park, for da klokken blev 15 var han i Ampang og jeg var ved Ampang Park, hvilet et to helt forskellige steder. Vi aftalte at mødes på midten, ved Masjid Jamek. Vi valgte at se os lidt omkring. Der var mange små hyggelige gader med boder. Vi var bestemt kommet til et meget lokalt sted! Men det var spændende. Efterfølgende gik vi i retning mod KLCC (dejligt man næsten altid kan se tårnene). Vi købte ind til aftensmaden, totillas :) Jeg skulle passe pigerne fra klokken otte, så havde fået lov at invitere en ven hjem i lejligheden.
Da vi havde handlet ind til aftensmaden og skulle til at gå hjemad opdagede vi regnvejret. Det regnede ikke bare lidt som, når det regner i Danmark, men helt ekstremt meget vand faldt ned fra himlen. Vi ventede i 20min før vi besluttede os at gå hjem trods regnen. Det er ret umuligt at få en taxi i regnvejr, og der var kun 10-15minutters gang hjem. Keimpe havde medbragt en meget lille taskeparaply. Vil sige, at det var en oplevelse at gå hjem i regnvejret, men ikke noget jeg vil gøre igen ;) Vi blev SÅ våde! Det regnede voldsomt meget, og det føltes os som om det kom ind fra alle sider. Vi var gennemblødte. Men vi havde det sjovt, og det var jo ikke koldt. Og når vi alligevel var gennemblødte, hvorfor så ikke lige hoppe i en kæmpe vandpyt.
Efter aftensmaden, som smagte ok, men ikke var den største succes, kødet var dyrt, men ikke så godt, og så havde vi fået købt en lidt for spicy salsa, haha :'D bedre held næste gang, har jo heller ikke så meget erfaring med at lave mad hernede endnu. Bor ved en fantastisk kok <3. Nå men det jeg ville sige var, at vi efterfølgende så Bourne identity og Monsters University, som jeg købte til 12RM i China Town forleden ;) 
Og så var der både chips og lakridser (send mere lakrids, tak)

Anden gang jeg kørte med LRT (metro/ tog).
Det er faktisk mega nemt, og lader til at fungere ret godt. 
Det er billigt, ca. 3kr for 20min.
Jeg skal lige have undersøgt nærmere, hvordan google maps kortet og metro kortet passer sammen.
Night Market i Bangsar, søndage fra kl. 4PM :)




Kan ikke huske navnet for ovenstående, men det var ret lækkert.
En slags brød med kødfyld indeni :) Oksekød, løg m.m.
En kostede 3RM (ca. 5kr) og mættede meget :)

Keimpe til Night Market, lige inden det begyndte at regne igen. 
Zafrans mad. Han påstod det var risfirkanter. Det lignede mere kartofler og konsistensen var også som en blød kartoffel. Men han sagde, at det bare var ris de havde mast sammen og skåret i firkanter, hmm... Men godt smagte det i hvert fald :) og 4,5RM for en ret stor portion. Det kan slet ikke betale sig at lave mad selv :P vi købte 350 g oksekød dagen i forvejen til 19RM :O. Nogen ting hernede er rigtig billigt og noget andet er noget dyrere end i Danmark.
Ved så ikke helt om det var ovenstående eller noget af det andet jeg spiste derude, der gjorde, at jeg i morges havde ret ondt i maven. Troede efterhånden min mave var rimelig immun, men nej.
Zafran købte noget, som jeg smagte, og troede var løgringe, men det var så en blækspruttering, aarg!
Siden jeg ankom til KL har jeg smagt mange mærkelige ting, bl.a. de der ting i gryden på fiskerestauranten, en underlig klejnelignende ting, tofu som jeg i starten troede var en underlig slags kylling, glasnudler i forårsrulle og til frokost på skolen (det ligner tynde orme, og føltes os sådan i munden), kyllingesmåkager og et eller andet kinesisk vingummi?! Og en masse andet som jeg ikke lige kan huske nu.



 Efter markedet tog vi tilbage til KLCC :)
 Troede det var en god idé.
Skal vi ikke bare sige det blev dårlig fordi det havde regnet? ;P
Min veninde Stine er i hvert fald noget bedre til det :P
 
 KLCC tårnene om aftenen ;)
 Mine dejlige venner, som altid er sjove at være sammen med ;)
:) Skal vi ikke give fotografen skylden for det dårlige billede?
Og mit skinnende lår skyldes myggespray, haha ;P

Ingen kommentarer:

Send en kommentar