mandag den 3. marts 2014

Weekend (2. og 3. marts)

Så virkelig frem til at få weekend, og det endte også med at være en ret god weekend. Sov den i hvert fald ikke væk ;) Humøret var højt, og vejret var skønt, såå....
Jeg besluttede at bruge formiddagen ved poolen. Det var der så os andre, der havde besluttet sig for... Der var nemlig børnefødselsdag, hvilket de gør ekstremt meget ud af hernede. Selvom barnet kun fylder 3 år er der fester der minder om "Sweet 16" på MTV. De inviterer en hel masse børn og deres forældre eller barnepige. Og så er der pyntet med store figurer og balloner i alle former og størrelser. I lørdags var der også ovenstående vandrutsjebane (jeg fik lov at prøve, den var sjov!!). Der kommer også en klovn og laver ballondyr + optræden med musik m.m. Og børnene slår det der amerikanske katten af tønden. Der er varm med til alle + overdådige kager og masser af slik. Og når festen er forbi får alle gæsterne en slikpose/gave med hjem :O

 Lørdag aften skulle familien jeg bor hos have gæster. Jeg måtte heldigvis godt være med :D i stedet for at give veninden en fødselsdagsgave havde hun inviteret hende på en lækker middag. Jeg hjalp med at lave ovenstående bruchettaer, som var aftenens appetizers.
(Har jeg sagt, at jeg elsker at bo hos en kok :D )
 Forretten, som var en eller anden vildt god suppe :D der var i hvert fald ærter i, og den havde en flor lysegrøn farve. Og så med bacon på toppen, der gjorde den endnu mere delikat :D
 Hovedretten :D det var viiildt godt, den møreste lækreste bøf med ovnstegte og krydrede kartofler, rodfrugter og sovs!
 Desserten, som jeg ikke helt kan huske hvad var, et eller andet fransk vanilje sukker stads med friske frugter. Vildt lækkert til min søde tand :D
Senere samme aften havde jeg aftalt at mødes med nogle af mine unge kollegaer :D
Jeg var meget glad for, at de havde inviteret mig ud, og det blev en rigtig hyggelig aften :)
Vi mødtes ved et shoppingcenter i Mont Kiara kaldet Publika, hvor der var en masse caféer/ barer omkring :) Jeg var iført en af de to kjoler, som jeg har medbragt. Skulle have taget alle mine kjoler med, har allerede været ude en del gange, og de er så behagelige i varmen :D

Søndag fik jeg desværre heller ikke lov til at sove ret længe, sådan går det, når man bor sammen med to små piger, men så sover jeg da ikke hele weekenden væk :) Formiddagen blev brugt foran computeren og senere ved poolen. Jeg havde aftalt at mødes med min malaysiske ven Zafran kl. 15 :) alle malayere kommer for sent, undtagen Zafran; han kommer altid for tidligt :P så jeg er blevet bedre til at skynde mig før jeg skal ud af døren ;)
Vi havde ikke rigtig aftalt, hvad vi skulle lave.. Men det er altid rart at komme ud med en jævnaldrende og lidt væk hjemmefra ;) Vi startede med at kigge lidt butikker i shoppingcentret under KL towers, som var noget større end jeg troede. Havde slet ikke været på nederste etage før. Der var en masse fine butikker :D og et stort supermarked. Elsker at gå i supermarkeder, når jeg er i udlandet. De har så mange spændende ting. Og så fandt jeg endda RUGBRØD , yay!, at det så koster 17kr for 5 skriver snakker vi ikke om... - det er rugbrød!
 57 etagers trekantet bygning med kontorer (som alle andre højhuse bortset fra de 1000 banker der er her). Men øverst oppe er der en restaurant, som jeg gerne meget snart vil besøge :D sidst jeg prøvede at komme derop ville de ikke lukke mig ind, fordi jeg havde sandaler på, og de havde en dresscode :P
 Lejlighedskompleks med swimmingpool i hver lejlighed. Lidt svært at se, men ret cool.
 Er det bare mig, eller ligner det utrolig meget en kopi af petronas towers??
 Zafran, der spiser pizza ;)
 Flot farvestrålende springvand, der danser i takt til musikken - så pænt :D havde slet ikke lyst til at gå derfra igen!


 Pæææænt ;)

 Ligger og nyder udsigten, mens myggene æder mine ben ;)
Og hvorfor er hende der damen lige med på mit ellers så pæne billede??
 Ja, det regner også i KL :P
Det har regnet ret mange aftener det sidste stykke tid, men så længe det ikke er fra 7.45-8 eller 15-18, så klager jeg ikke :P 
I dag er der så også udbrudt smog i byen, hvilket gør byen meget tåget, varm og giftig. Det skyldes skovbrande et stykke herfra. Regnen hjælper heldigvis på det, men håber bestemt ikke det kommer til at vare 2 uger, som nogle har varslet om at det vil gøre. Det er så trist, når det hele er skyet, gråt og toget. Da vi spise aftensmad kunne vi næsten ikke ikke se over til de andre højhuse som måske er 500m væk.. 

1 kommentar: