onsdag den 5. februar 2014

Bustur, 5.feb

Starter lige dette blogindlæg med et billede af min ynglingsfrugt, altså næst efter nektariner ;) 
De såkaldte kærlighedsfrugter :) købte 1 kg for 8RM i dag :D der er dog ikke så mange tilbage nu ;)


 Herover ses to billederne af pigerne jeg bor hos. De har vist fundet ud af, at jeg er bedre end deres mor til at sætte hår. Så nu er det efterhånden blevet en lille frisørsalon på badeværelset om morgenen. Jeg får meget detaljerede beskrivelser af, hvordan det skal være, og jeg gør så mit bedste i deres fine tynde hår ;)
 I dag var der bustur på programmet ;) en sightseeing bus, hvor ens billet gælder i 24 timer, hvilket betyder, at man kan hoppe af og på så mange gange man har lyst i løbet af dagen. Klokken blev elleve inden de sidste fik snøvlet sig ud af døren og så gik vi hen til det nærmeste stop. Men uheldigvis var der lige kørt en bus derfra, og ca. 20 min senere fik vi besked om, at der var en bus, der var stoppet pga. noget med motoren, så vi måtte vente endnu 30 min. Efter omkring 45 min kom der så en bus, med pladser øverst under åben himmel. Derfra gik turen godt og alt i alt var den vist de 45RM værd. Her kommer så lidt flere detaljer fra turen.


 Vi kom bl.a. forbi et shoppingcenter med diverse butikker heriblandt "Pull & Bear" og "Forever 21". Men da det var lidt af en familieudflugt steg vi ikke af bussen her. Men jeg skal helt sikkert tilbage en anden dag.
 Små gadebutikker... og en af de mange tusinde taxi'er...
 Nok ikke her de rigeste familier bor... Ligner ikke helt de andre højhuse, eller der hvor jeg bor, heldigvis ;)
 CHINA TOWN!! <3 
vi hoppede af bussen her, nok mest fordi vi var sultne, men jeg fik lidt tid til at kigge, men købte ikke noget udover en is ;) men jeg skal helt sikkert tilbage hertil snart og flere gange! Det ligger heldigvis kun et kvarters kørsel i taxi fra hvor jeg bor.
 Det kongelige palads.. (muslimsk) 

 Merdeka square, en flot historisk bygning. 

 Højhus med mosaik, ret pænt... 

 Min aftensmad, nudler med grøntsager og kylling (og åbenbart os rejer), 16RM
 Dertil købte jeg også en virkelig lækker (og flot) smoothie :D
Synes det er et ret godt billede af mig. 
Ligner utrolig nok ikke en, der har været udenfor og på bustur i over 30 graders varme i 7 timer :P

 Udsigten fra mit vindue. Bor på anden sal, og kigger lige ud til en 10 sporet vej. 
En hovedvej med meget trafik, men har allerede vænnet mig til den konstante baggrundsstøv.
Og er meget træt om aftenen, og sover som en sten, så hører intet :P
Dette skulle ud fra, hvad jeg har fået fortalt være meget nært jomfru anegade i Ålborg ;) 
Dog ikke på højlys dag ;)

Busturen gik også forbi tvillingetårnene og en fuglepark, som vi gerne ville have besøgt, men det kostede 48RM pr person, så flertallet besluttede at vi købte en is og tog med den næste bus videre. 
Kunne godt tænke mig at komme derind, så måske min familie eller Stine vil med, når de engang kommer ;) 
Jeg vil også vildt gerne i et af de mange store vandlande, hvem vil med??

2 kommentarer:

  1. Du er godt klar over, at du bygger nogle helt enorme forventninger op, ikke?! ;) Jeg glæder mig SÅ meget - og også til shoppingen, ha ;) Det er godt at se, du tager det seriøst med ligesom at være klar-parat-rejseguide, når jeg kommer forbi ;)
    (Og ps, Cameron Highlands, spørg lige din familie om det er værd at besøge ;) )

    SvarSlet
  2. hahaha, jeg bliver jo nødt til at finde ud af, hvad der er værd at se, så jeg ikke slæber dig med på nogle helt håbløse udflugter ;)
    Var i China town igen i dag, der skal vi hen :D
    skal nok spørge dem :P håber at kunne lokke dem med i et badeland lørdag, men ved ikke helt hvad de har af planer :P

    SvarSlet