mandag den 28. april 2014

Blandede billeder fra term break

 En nederdel, som jeg købte forleden :)
Malaysisk free size (one size), som strammer lidt, men udover det er den rigtig fin :D
Den går nok ikke med dresskoden på arbejde, men derhjemme eller i byen om aftenen er den perfekt.
 Bager rugbrød <3
 Leverpostej, som familien havde med til mig, TAK :D
 Mere rugbrød - tak Onkel og Ulla ;)
Kunne lige så godt bage to pakker nu jeg var i gang, så er det bagt og i fryseren lige til at tage ud, når man har allermest lyst til rugbrød, eller ikke gider lave aftensmad ;)
 Aftensmad :D Nybagt rugbrød med dansk spegepølse og lidt eksotisk passionsfrugt til dessert :P
 Lille shoppetur. Det var slet ikke meningen jeg skulle købe noget til mig selv, men de havde bare så mange fine ting :D Elsker kjolen, den er pæn, luftig og perfekt til malaysisk vejr. Shortsene har jeg allerede i lyse(x2) og grønne - elsker dem, så da jeg så dem til 59RM kunne jeg ikke lade dem hænge. De havde dem os i turkisgrønne, men det var måske lige lidt for meget, men H&M må meget gerne lave dem i sorte også :P
En pæn sort skjorte uden ærmer med blonder foroven, så pæn :)
Den lille sorte firkant er et par tynde løse bukser til arbejde. Jeg har mest spraglede bukser, og spraglede bluser, hvilket ikke er det bedste match, så nu kan jeg bruge lidt flere af mine ikke ensfarvede bluser på arbejde.
 Lakrids :D mums! Tak Stine..
Kjolen på ;) lidt dårligt lys, beklager
 Lidt alternativt, hjemmelavet sikkerhedshegn
 I går var jeg på et meget lokalt marked. Det var noget af en oplevelse. 
Hvis ikke I kan se det, så kan jeg fortælle, at det i ser på ovenstående billede er tørrede blæksprutter. 

En lille sjov historie fra markedet:
En mand sagde hej og spurgte om jeg var okay, da jeg ikke lige svarede tog han blidt fat i min arm og spurgte igen. Jeg svarede, at jeg havde det fint, men sandheden var en lidt anden. Det var mega varmt derinde, så kunne godt bruge noget vand. Og så var der lugten! Jeg ved ikke helt om jeg mest havde kvalme eller var ved at besvime pga lugten derinde. Det var meget værre end når 30 børn bliver smurt ind i myggespray. Alle de tørrede fisk lugtede simpelthen så ækelt, kan ikke forstå, hvordan folk kan spise det!
 Var det noget med en kylling?
Mange kyllinger i et meget lille bur. Kunderne kunne vælge hvilken kylling/høne de gerne ville have, og så blev den straks efter slagtet og plukket. Jeg foretrækker de vacumpakkede fileter i supermarkedet.
 Eller var det noget med et nyt par sko? Jeg tror de var billige ;)
 Flere tørrede fisk, nej tak og be om næseklemme!
 "Endelig" fandt jeg ud af markedet igen. Der er nok 70 små boder på et ikke så stort område.
 Kunne godt lide dem, der solgte frugt og grøntsager.
Købte os lidt frugt - lokale bananer, små meget søde mangoer og billige vindruer.
Hvis man er til fisk var der os rigeligt at vælge imellem. Du kunne vælge at købe en død opskåret fisk, eller vælge en levende, som de slagtede for dig eller få en helt levende med hjem i en pose med vand. 
Hvis jeg kunne lide fisk ville jeg nok alligevel ikke handle her. 
Hygiejnen var ikke særlig god. Et skærebræt af træ i 35 graders varme, og en spand med vand, til at vaske skærrebræt, fisk, hænder og lign., som sikkert ikke bliver udskiftet eller rengjort ret ofte. 
Overalt på jorden var der også beskidt vand, kyllinge og fiske væde/blod, og poser med de dele af dyrene, som man ikke spiser.
Men nu har jeg prøvet det ;) og fik en meget lang gå tur ud af det og lidt frugt med hjem. 
Google maps sagde, at turen derud var 3,5 km og jeg farede lidt vild en enkelt gang eller to :) 
Nej, jeg bruger ikke kort. I starten brugte jeg meget google maps hjemme på computeren, og prøvede så at huske ruten i hovedet, når jeg gik ud - det lykkedes ikke altid lige godt.
Men jeg har egentlig ikke så meget imod at fare vild. Som regel har jeg god tid, og hvis man farer vild får man bare oplevet noget mere af byen, som man ellers ikke ville have set.
Og kort er også lavet til biler. På et tidspunkt brugte jeg et kort, men når man kommer til et sted, hvor der går fire veje på kryds og tværs på flere niveauer, er det meget svært at se, hvilken vej man som fodgænger skal vælge.
Og det er ikke små byveje, hvor man må køre 50km/t, men nærmere store veje med en fartgrænse på omkring 80km/t. Noget jeg troede var et fortov blev også pludselig til et stort hul ned til en kloark...

 Men jeg kom da hjem igen (gik en omvej for at undgå de tossede veje og for at komme et smut forbi en anden H&M). Om eftermiddagen fik jeg besøg af mine to gode venner i KL :D
Vi badede i poolen, lavede lækker aftensmad og hyggede med film og slik i sofaen ;)
Gæt en arm, haha :D er jeg ikke næsten lige så brun som min malaysiske ven??

Har jeg forresten fortalt, at K, Z og jeg skal ud på en ø den 9. maj i fire dage?
Spørg lige om jeg glæder mig, aaaarg :D :D :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar