søndag den 27. april 2014

Kuala Lumpur

Et lille blogindlæg om, hvad jeg elsker ved Kuala Lumpur, og hvad jeg ikke er så begejstret overfor :)

Derfor overvejer jeg at blive boende
(bare rolig DK, jeg kommer hjem til August, men her kommer fordelene ved at bo i Kuala Lumpur).

1. Solen skinner hver dag! (Ikke altid hele dagen, men størstedelen af tiden)
2. Her er altid dejlig varmt, aldrig under 28 grader, ikke engang midt om natten eller i regnvejr.
3. Man behøver ikke bekymre sig om, hvilket tøj man skal have på, eller om man kommer til at fryse.
4. Jeg har en kæmpe pool i baghaven.
5. Priserne her er meget lavere end derhjemme.
6. Byen er fuld af shoppingcentre (Borgen i Sønderborg kan godt pakke sammen).
7. Man har en undskyldning for at spise en masse is.
8. Man kan spise is uden at bekymre sig om bier.
9. Kuala Lumpur er en pæn by, og der er altid noget nyt at opleve.
10. Menneskerne i KL er høflige, venlige og rare.
11. Man kan købe en masse lækker eksotisk frugt til billige penge.
12. Jeg elsker min pæne brune hudfarve og mit lyse hår.
13. Det er billigt at gå på restaurant/ café.
14. Ingen rengøring, når man har en maid.
15. Byen er fuld af steder, der laver de lækreste billige smoothies.
16. Hvis man har lidt penge, kan man få alt!
17. Når det regner regner det, men det regner aldrig mere end et par timer om dagen. 
18. Supermarkederne sælger havregryn, mælk der smager okay, og rugbrød (dog meget dyrt og tørt).
19. Jeg bliver bedre og bedre til engelsk.

Hvad der er knap så godt omkring Kuala Lumpur

1. Deres supermarkeder ligger langt væk, og er langt fra dem jeg bruger i Danmark mht varesortiment.
2. Jeg savner min cykel.
2. Der er mange myg (og jeg er dårlig til at huske myggespray).
4. Tidsforskellen til Danmark.
5. Familien og vennerne derhjemme er her ikke.

Min lillebror beskrev disse følelser ret godt, da han besøgte mig i starten af min tre ugers ferie :) :D
Første dag han var i Kuala Lumpur, og så palmerne, mærkede varmen og afprøvede poolen spurgte han, hvordan jeg nogensinde ville kunne forlade dette sted. Næste dag tog jeg familien med til Batu Caves. Det var en meget varm solskinsdag, og vi kæmpede os op af de mange mange trapper. Jeg spurgte ham om han stadig kunne forstå, hvorfor jeg elsker at bo i Kuala Lumpur, hans svar var klart og tydeligt nej ;)

og når ja, en trafik, og en lyd, som jeg ikke kommer til at savne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar