lørdag den 12. april 2014

Endelig kom familien

Endelig kom min længe ventede og savnede familie på besøg i Kuala Lumpur.
Fredag eftermiddag tog jeg toget ud til lufthavnen. Ankom 15.30 og kunne se, at flyet var landet 15.28, 7 minutter før tid.  Jeg gik spændt rundt og ventede og ventede.
Jeg er en af dem, der slet ikke kan klare lufthavne, forstået på den måde, at jeg næsten græder, når jeg ser de der lufthavnsprogrammer på TV2, hvor folk der ikke har set hinanden længe bliver så glade og krammer, når de endelig mødes.  Jeg ventede i over en halv time på min familie, hvor jeg flere gange havde svært ved at holde tårerne tilbage. Kunne slet ikke holde ud at stå for enden, hvor alle kom ud og mødte deres familie eller venner. Så jeg forsøgte at holde mig lidt i baggrunden og hende ved glasruden, hvor man kunne se længst. 5-10min før de kom var jeg egentlig bare spændt og troede egentlig, at jeg havde knebet de tårer der var ud, men da jeg endelig så dem, og min søster som den første kom løbende imod mig kunne jeg slet ikke holde tårerne tilbage. Og det blev endnu værre, da jeg gav min mor det største knus. Hun var den jeg havde savner allermest.
Jeg troede egentlig ikke rigtig at jeg savnede dem derhjemme så meget. Men ca. en uge før de ankom kunne jeg godt begynde at mærke, hvor meget jeg egentlig havde savnet dem. Noget mere end jeg troede i første omgang. Skype er alligevel ikke helt det samme. De sidste par dage kunne jeg slet ikke tænkte på andet end at tælle ned, og kunne ikke falde i søvn om aftenen og var lysvågen før klokken seks. Heldigvis havde jeg fri fredag før de ankom.
Ang. skype, så er det super godt, når det virker. Har ofte snakket med familie og venner i lang tid. Men det kan virkelig også være frustrerende, når man har noget vigtigt at fortælle/komme ud med, og så forbindelsen driller. Og en gang i mellem har den der tidsforskel godt nok også været træls.
Men nu ser jeg familien live i ti dage! og min far lidt længere, da han har været så smart at arrangere noget arbejde i Singapore efterfølgende og derfor bliver i 5 dage mere. Jeg bliver så i Singapore sammen med ham.
 Den første dag gik vi en "lille" tur, bl.a. gennem parken, forbi tårnene og videre over til Pavillion. Billedet blev ikke vildt godt, da solen var på vej ned bag tårnene :) Men så kan man ikke se, hvor blege de er, haha... Jeg synes ellers ikke, at jeg er sådan vildt brun, og min hud har skallet en del de sidste par dage, men i forhold til dem, så er jeg jo neger, haha! Bliver nødt til at vise jer et billede af mig og min søster ved siden af hinanden.

 Så er der eksotiske smoothies til frugtelskerne!
 De blege familiemedlemmer <3
 Mine kæmpe lillebrødre :)
Jeg blev meget forkælet af familien, men også af gode venner. De havde simpelthen så mange ting med til mig :)
Modtog rigelige mænger af rugbrød, dåseleverpostej og lakridser. Og søde søde kort. TAK! Og så var der også ting som frugtstænger, chokolade og andre praktiske ting jeg manglede. Der kom også lidt med herned til garderoben. Dejligt. Før familien tog af sted havde jeg skypet med min mor, mens hun var i min lejlighed og havde så nøje guidet hende til de ting hun skulle tage med herned.
Min gamle nabo / reservebedste havde også sendt noget med i kufferten. Sødt påskeæg fyldt med chokolade og ovenstående gækkebrev. Hvis ikke I kan læse teksten kommer den her, så sødt;
"Gæk, gæk, gæk - Natasia er langt væk
Vi glæder os til sommer - når du til os hjem kommer
Pas nu på med alt det slik - så din mave ikke siger klik

Kærlig hilsen og et knus - fra Jørn og Frauke i vort hus" <3 <3 <3

Og af en af mine bedste veninder fik jeg verdens sødeste net! <3 Elsker ugler. Så er det da et veninde-net, for selvfølgelig skulle hun også have et selv, det er jo ikke til at stå for noget så nuttet, hehe. Og det er super praktisk, når man handler eller bare skal ned til poolen :) I nettet var 700 g slik og det hele var pakket ind i sødt uglegavepapir!
Glæder mig meget til at hun kommer og besøger mig 31. maj :D Men først vil jeg nyde familien i fulde drag!

I dag har vi været ved Batu Caves, på frugtmarked, i China Town og ved poolen :) Familien var ret trætte, da de tog hjem halv ti, hehe.. (De bor i en lille lejlighed 100 m fra hvor jeg bor - helt perfekt). De er ikke vant til at gå lige så meget som mig, og slet ikke vant til varmen. Jeg har vænnet mig nogenlunde til konstant at svede lidt, men havde det godt nok også varmt i dag, så kan godt forstå hvis de svedte.
I morgen står den på bustur gennem byen med valgfrie stop ved diverse seværdigheder.
Og så skal jeg måske gøre mig lidt mere umage med at finde nogle spisesteder til os.. I går fredag valgte vi en mexicansk restaurant ved Pavillion, hvor jeg har været flere gange. Men over halvdelen af os havde ret dårlig mave i dag, øv øv... Til morgenmad havde jeg sørget for havregryn, sukker og mælk, hehe. Frokosten blev spist på McDonalds - 10kr for en menu :D mellemmåltider bestod af frugt, kiks, is og vand. Her til aften havde min mor og jeg lavet lasagne :)

Update om et par dage følger, godnat :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar