torsdag den 24. april 2014

Singapore --> Kuala Lumpur

Jeg er endelig kommet tilbage til Kuala Lumpur :) savnede faktisk KL mens jeg var i Singapore.
Det var rigtig dejligt at holde ferie med familien i Singapore også, jeg nød især dagene på stranden.
Min mor og søskende tog hjem søndag aften. Min far havde planlagt noget arbejde i Singapore, og skulle derfor blive fem dage længere. Jeg havde valgt at blive i Singapore de ekstra dage. Havde ret ondt i maven de første par dage, så der blev jeg på hotelværelset det meste af dagen. Tilbragte også en del tid ved poolen :) også fik jeg skrevet noget blog, praktikdokument, det sidste praktikdokument og min interkulturelle opgave. Så dejligt, at have alt det overstået, så er der det mindre senere. Min veninde Stine kommer og besøger mig i slutningen af maj, så ville gerne have så meget som muligt overstået inden. Er helt stolt af mig selv.
Og lige en hurtig kommentar til praktiknotaterne, så synes jeg faktisk at de har været rigtig gode. Nogle af tingene havde jeg allerede skrevet i mit praktikdokument/ på bloggen, men andet havde jeg ikke lige tænkt over. De har været en god måde at lave nogle andre, ikke selvvalgte refleksioner på. Heldigvis har jeg jo heller ikke noget problem med at skrive (nærmere med at begrænse mig).
Bortset fra kakerlakker, ekstremt dyre priser, og mennesker, der skubber uden at sige undskyld, var Singapore en fin by. Mens min far arbejdede gik jeg lidt rundt i byen. Meget hyggelig by med fine bygninger, men bestemt ikke et sted, som jeg kunne tænke mig at bo. Her kommer lidt billeder derfra:
 Forretningsrejse med far - der stryges skjorter
 Om aftenen skulle han heldigvis ikke arbejde, så der var vi ude at spise sammen :)
Tjeneren, som tog billedet ville absolut tage billedet, så hans bar/restaurant kom med, men;
 - vi ville altså hellere have et billede med denne baggrund. Det var et rigtig hyggeligt overdækket område med en masse hyggelige restauranter. Og priserne var nogenlunde, ikke som den dag vi gik bøf til S$45. Det var vildt lækkert, og vi skulle selv stege bøfferne på en varm sten, men var glad for, at jeg ikke skulle have mine egne penge op af lommen til den pris, ca. 200kr. Den burger vi får på billedet herover var nu os ret god.
 En af dagene tog jeg op på sky bridge i Marina Bay Gardens :) Den vippede kun en lille smule, men jeg overlevede ;) Holdte dog ret godt fast i gelænderet :) Der var alligevel lidt langt ned, nu når broen kun hang i "små tråde", hehe.
 Det brede startstykke af broen :P og Marina Bay Sands hotellet i baggrunden.
Aaarg, gulvet var næsten så gennemsigtigt som glas :P
 Et fast greb selvom det lige på dette billede ikke ser ud som om der er så langt ned.
 Selfie ;) det lykkedes at få et pænt billede ud af 6-7 stykker ;)
Har boet tæt på Kina så længe, at jeg nu har fået kineserøjne!! :O
- eller var det måske bare en skarp sol? :P
 Tekst, der hører til babybilledet herunder.
 Tæt på svævende baby :)
 Aarg, kæmpe græshoppe!!! Jeg gik lige en anden vej i stedet for forbi denne smalle sti.
Nåede ikke at fange et billede af nogen af de kæmpe kakerlakker vi så, det er måske os godt nok. Et billede kan næsten skræmme mig mere end det levende dyr, er der andre der har det sådan også??
 Pæn udsigt fra meget lille bustur gennem parken, heldigvis kun 2 S$
 Efter tre timers gåtur i Singapore, hvor temperaturen var 34 grader, føles som 41 grader ifølge den lokale vejrudsigt, gik jeg ned til poolen!! Jeg lå der i knap en halv time lå der en halv time, hvorefter der kom et par dråber regn, og 20 sekunder senere måtte jeg løbe i tørvejr, for så var vejret som på billedet. 
 Ville lige tage et billede for at se, hvordan mit hår sad, da jeg ikke havde noget lille spejl, men det lykkedes ikke helt. Fokus var vist ikke helt rigtigt, men et fint billede blev det da alligevel til. (Udsigt fra hotellet).
 Mere udsigt fra hotellet. Og de overdækkede gader med restauranter, hvor der også var vildt fest både tirsdag og onsdag aften.
 Home sweet home ;) Endelig hjemme igen :)
Min fine væg. Tror ikke jeg har vist jer, hvor fin den er blevet. Jeg fik af vide, at jeg gerne måtte hænge ting op på væggen, så det gjorde jeg ;) Men nu skal det hele snart pilles ned igen, da jeg skal flytte... 
Jeg havde fra start fået af vide, at jeg kun kunne bo ved denne søde familie i 3 mdr. 
Jeg har været super glad for at bo her, og havde ikke lyst til at lede efter noget nyt i alt for god tid, men bare nyde at bo her så længe jeg kunne få lov til det. 
Men det blev april, og kun en måned til jeg skulle flytte, så jeg gik i gang med at spørge folk omkring mig, om de kendte til et sted jeg kunne bo.
Jeg tror ikke, at jeg kunne have været meget heldigere. Jeg havde hele to steder at vælge imellem. Jeg valgte en sød lille familie, som bor i samme lejlighedskompleks som jeg bor i nu. Det kan simpelthen ikke være meget nemmere. Jeg kender hende, fordi hun underviser børn i musik, og jeg har tidligere haft min nuværende værtsfamilies yngste pige med til musikundervisningen. 
Lejlighederne er ens indrettet, så jeg får faktisk præcis det samme værelse, som jeg har nu. Den eneste forskel er, at der er en dobbeltseng i stedet for en enkel, og ingen skrivebord, men det kan fikses med en tur i IKEA ;)
Onsdag skal jeg pakke alle mine ting i kufferten og torsdag flytter jeg over til den nye familie. 
Det bliver rigtig spændende. Ved slet ikke, hvad jeg skal forvente. Hun sagde bare, at hun kunne tilbyde, at jeg kunne bo hos dem. Et par dage senere takkede jeg ja, og det var det :) 
Jeg håber på det bedste, men de virker i hvert fald rigtig søde, og så snakker de engelsk, spændende! - men kommer os til at savne at kunne snakke dansk, når jeg er hjemme.
Jeg vil sikkert også stadig møde min nuværende værtsfamilie ved poolen :)

Til sidst vil jeg lige kort fortælle om da jeg skulle sige farvel til familien. 
Det gik heldigvis noget lettere end da jeg skulle hente dem i lufthavnen. 
Ingen tårer denne gang, men jeg valgte heller ikke at tage med ud i lufthavnen. Jeg kunne mærke på dem, at de var lidt stressede og måske nervøse for at skulle flyve uden min far, som plejer at have styr på alt omkring lufthavne og check-in m.m. Derfor valgte jeg at sige farvel til dem på hotelværelset, hvor der var lidt bedre tid.
Det var lidt stadig lidt underligt. De ti dage vi havde haft sammen var bare gået så stærkt. Jeg var ikke helt klar til at de skulle tage af sted endnu, men billetten var bestilt og betalt, så der var ingen vej tilbage.
Men nu ved jeg, at jeg ikke ser dem før til august, så det skal nok gå :) 
Ellers må jeg trøstespiste alt det slik de havde med, og rugbrød med leverpostej ;) 
Jeg havde også pakket en masse ting, som de tog med hjem. Ting som jeg alligevel ikke havde fået brug for, og ting, som jeg ikke længere ville få brug for i Kuala Lumpur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar